• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring godkänd betalplan

Loppaaan

Aktiv medlem
Poäng: 17
Blev medlem
8 Mars 2023
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
8
Poäng
17
Hej!
har inledande skuldsanering sen December 2022. Fick betalplanen i måndags (6/3).
ringde upp handläggaren för att godkänna och i tisdags trillade deklarationen in.
står inget om skatteåterbäringen på min betalplan samt att hon nämnde inget om min skatt när jag ringde henne i tisdags.
tror ni jag får behålla den då?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Life on a ledge

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Hej!
har inledande skuldsanering sen December 2022. Fick betalplanen i måndags (6/3).
ringde upp handläggaren för att godkänna och i tisdags trillade deklarationen in.
står inget om skatteåterbäringen på min betalplan samt att hon nämnde inget om min skatt när jag ringde henne i tisdags.
tror ni jag får behålla den då?
Personligen hade jag nämt det för min handläggare, eftersom du är i startgroparna av din skuldsanering. Det är ju du som fått besked om skatteåterbäring, så skulle absolut nämna det. Du har ju Frimånad i Juni så du kommer ju få behålla de pengarna.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Har du några statliga skulder i skuldsaneringen? Isåfall kommer det ryckas dit.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Prata med din handläggare, jag fick betala in min. Besked om återbäring kom under inledande men betalades ut efter beslut om skuldsanering så jag fick betala in den med juliinbetalningen det året dvs den stod med i min betalplan.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag tycker oxå att du ska berätta det. Jag var i samma situation som Dig. Jag mailade min handläggare under min inledande fas och berättade att jag hade fått besked om skatteåterbäringen. Jag erhöll bara ca 2000kr och handläggaren meddelade att jag fick behålla dessa.
 

Loppaaan

Aktiv medlem
Poäng: 17
Blev medlem
8 Mars 2023
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
8
Poäng
17
Har du några statliga skulder i skuldsaneringen? Isåfall kommer det ryckas dit.
Glömde fråga, om någon har statliga skulder under inledande men en bråkdel av vad återbäringen är, får den då behålla de som blir ”över”? Eller tar dom allt fast skulden är väldigt låg jämfört med återbäringen?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Glömde fråga, om någon har statliga skulder under inledande men en bråkdel av vad återbäringen är, får den då behålla de som blir ”över”? Eller tar dom allt fast skulden är väldigt låg jämfört med återbäringen?
Det tas för att täcka statliga skulderna bara
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp